1.Derece Hemoroid (Basur)

Görünür bir bulgu yoktur,endoskop denilen alet yardımıyla teşhis edilebilir.Anusten 2-4 cm yukarda hafif kabarık şeklindedir.Yüzeyi tahriş olursa kanama olabilir.Genellikle tek bulgusu seyrek görülen kanamadır.Kanama taze kırmızı kan şeklinde olur. Hemoroid memesi üst kısımda hafif kabarıklık şeklinde görülür yüzeyi tahriş olduğunda kanama eğilimindedir.Genellikle ara sıra kanama dışında ciddi bir şikayet yapmazlar. En etkili ve ekonomik tedavisi lazerle tedavidir.

2.Derece İç Hemoroid

Hemoroid memesi makattan 1-2 cm lik kabarık kırmızı alan şeklindedir normalde farkedilmez ancak ıkınıldığında dışarı kadar çıkar ve hasta eliyle hissedebilir. Hasta kalktığı anda müdahaleye gerek duyulmadan kendiliğinden içeri çekilir. Kanama olabilir zamanla kansızlığa yol açabilir. Bazen şiddetli ıkınmayla makat dışına çok çıkar ve geri içeri giremez çok şiddetli ağrı olur bu durum boğulmuş basur (tromboze hemoroid) olarak tanımlanır.Tedavi: En uygun tedavisi lazer veya boğma yöntemleridir.Bu yöntemler ameliyatsız yöntemler olarak adlandırılabilir. Bu işlemlerle hasta işine hemen dönebilmektedir.

3.Derece İç Hemoroid (Basur)

Hemoroid memesi 1-2 cm lik kabarıklık şeklinde farkedilir ıkınmakla dışarı çıkar hasta elle yardım etmedikçe kendiliğinden içeri giremez .Kanama eğilimi vardır.Kanama dışında ağrı,kaşıntı,ıslaklık ve dolgunluk hissi en fazla rastlanan şikayetlerdir. Tedavi: Dışarı çıkma miktarına göre lazer, lastik band tercih edilebilir.

4.Derece İç Hemoroid

Tedavisi ertelenen hemoroid zamanla daha ileri aşamalara geçer,4.derecede artık ileri hemoroiddir. Dışarda hissedilen basur memeleri artık içeri girmez Hasta otururken hemoroidler dışarıda olduğu için ağrı,genel olarak ıslaklık halı, kanama yeterince temizlenememe gibi şikayetler yapabilir.Tedavisi cerrahi veya evre küçültücü ameliyatsız yöntemlerdir.